Джерело: Nature Physics

Новий механізм захисту бактерій

Не секрет, що антибіотики перестають бути універсальною зброєю проти багатьох небезпечних бактеріальних інфекцій. Адже чим частішим стає їхнє застосування, тим очевидніше, що мікроби адаптуються до них все краще.

До теми Яку роль відіграють бактерії в нашому організмі

Суть дослідження

Вчені з Великобританії і США на чолі з Шіладітьей Банержи експериментували з поширеними у прісних водоймах бактерій Caulobacter crescentus, вирощуючи їх середовищі, де додавали хлорамфенікол.

Хлорамфенікол – що це?
Хлорамфенікол – це антибіотик широкої дії, який порушує синтез білка на бактеріальних рибосомах. У звичайному живильному середовищі його недостатньо для повного знищення бактерій, але він істотно уповільнює їхнє розмноження.

Що побачили під час експерименту

Вчені виявили, що, після зміни десяти поколінь бактерій, ті повністю змінили форму і знову повернулись до звичних темпів зростання.

• Клітини витягнулися в довжину і загнулася, утворивши форму, схожу на майже повністю замкнуте коло.
  • Однак, коли дослідники прибирали антибіотик із середовища їхнього проживання, мікроби знову поверталися до своєї звичайної "прямої" формі.

Це свідчить про нові механічні адаптації до присутності антибіотиків,
– зазначили автори дослідження.

Вони вважають, що витягнута форма дозволяє бактеріям збільшувати внутрішній обсяг клітини й тим самим знижує концентрацію антибіотика всередині.