Науковці неодноразово вивчали можливий зв'язок між РАС і мікробіомом кишечника дитини, проте раніше подібні дослідження проводилися переважно на тваринних моделях.

Також на тему: Чи справді збільшується кількість людей з аутизмом та що чекає на українців з таким діагнозом

Як відбувалося дослідження

У новому дослідженні брали участь 128 дітей віком 3 – 6 років, у половини з них діагностували аутизм. Всі інші діти були включені в контрольну групу для порівняння даних. Протягом двох років фахівці вивчали склад калу у кожного з дітей і оцінювали вплив харчування на нього.

Унікальність мікробіому

Вчені виявили затримку розвиток мікробіому кишечника у дітей з РАС, нехарактерну для дітей без цього психічного порушення. Крім того, в їхньому кишечнику містилися п'ять типів бактерій, яких немає у їх здорових однолітків.

Один з п'яти типів бактерій, Clostridiun, виділяє нейротоксини. Вони передаються в мозок і впливають на емоції та соціальну взаємодію дитини,
– пояснили науковці.

Також вони зібрали детальні дані про харчування всіх дітей, які брали участь в цьому дослідженні, і виявили, що майже не існує різниця між раціоном дітей з аутизмом і без нього. Це свідчить про те, що харчування не є важливим фактором.

Яке це має значення

На думку авторів дослідження, отримані дані в перспективі можуть бути використані як маркера для діагностичного тесту на аутизм, чутливість якого буде не менше 80%. Не виключено також, що корекція мікробіому дитячого кишечника може стати ключем до створення ефективного лікування аутизму.